31 Temmuz 2015 Cuma

Çocukla Tatil ve Hazırlıkları

Bebekle Tatil için Hazırlıklar
Ey sevgili anneler, aslında eeey bebesiyle tatil yapma meraklısı anneler:) Ay ne zormuş çocukla tatil !!! Ama bir o kadar da keyifliymiş.. Tatil boyunca sloganım: “Mutlu bebeler, Mutlu anneler!” Öyle değil mi ama?  Her yeni keşfi, her yeni şaşkınlığı beni benden aldı. O mutlu oldukça ben mutlu oldum. Tamam totom yer görmedi ama olsun, kuzucukum çok mutlu oldu değmez mi?
Ahh ahh nerde o eski günlerim dedim. Şezlonga serilip kitap okuduğum , denizin sesini ninni gibi dinleyip rüzgarla gelen kum ve deniz kokusunu alıp güneşin alnında mayıştığım, serinlemek için kendimi denize ya da havuza attığım, saate bakmadan miskinlendiğim, ey gidi günlerim eeeey:)

Bir de bu seneye bakalım:
07:30 Yataktan kalkış
07:45 Hazırlık
08:00 İpektoş’un kahvaltısı ( Tabii tatil öncesi Gamze'sinin evde hazırladığı, yol boyu buzluk çantası ile taşıdığı, ay acaba ısınmış bozulmuş mudur kaygılarıyla taşınan, otele varmadan daha acaba mini bar dolabının soğutup soğutmadığı düşünceleri ile “kahvaltı” kelimesinin anlamını İpekçe yorumlatan durum)
08:45 Odadan çıkış (Yapılan kahvaltı karışımının kahve cezvesinde ısıtılması ve yedirilmesinden sonra)
09:00 Nihayat anne-baba kahvaltısı demeyi çok isterdim canlarım ama öyle olmuyor be:) Aa park, hadi parka sıkıysa gitme, hem de aç açına… Anne ile gider, baba o sırada kahvaltısını yapar. Sonra baba nöbeti teslim alır, ha baba şanslı ise parktan sıkılmıştır bebe ve havuz başına dolaşmaya gitmek ister.
10:00 Ahh ahh anne anca doymuş ve kendine gelmiştir, tebrikler… Bu arada bebe havuz etrafında gezinmektedir baba ile.
10:15 Anne artık havu başına gidecektir ama nerdeeee… bebenin yoğurt saati gelmiştir ve yarı yoldan geri döner açık büfeye… Bir finca yoğurdu alır, peçetesini, kaşığını alır ve yollanır şezlonguna..
10:30 Bebeye yoğurt yedirilir.
10:40 Bebe yerinde duramaz, müziğe kaptırır kendini ve başlar deli danalar gibi ortalıkta dolanmaya… Taa ki 11.30 olup odaya gidene kadar… Şanslı ise anne o gün, bebe kendi havuzuna girmeyi kabul etmiştir ama değilse peşinde dolanır durur bebenin. Ha baba napar diyenlere selam olsun. Kendisi çoktaaaan bira keyfine… Eşimin İpek ile ilgilenme konusunda hakkını yemem asla. Ama bu tatil de İpek sürekli beni istedi. Her oturuşumda bana “ge ge ge ge” dediği için ya da “kak kak kak” :)
Bakınız gördünüz mü sabah 07:30 dan bu yana annenin totosu hiç şezlong gördü mü? Tabiki hayır, ee hani benim tatilim:)
Daha gün bitmedi duruuuun.
11:30 Yavaştan toplanıp odaya geçme halleri.
                Bu arada dip not, İpek’i ne havuza ne denize sokamadım. Havuz yaptık biz de ona, canı isteyince girdi oynadı. Her ne olursa olsun her defasında mutlaka duşa soktum. Malum klorlu su, hijyen önemli. Su soğuktu, çok carladı ama mecbuuuuur:)
Miniğimin şişme havuz keyfi
12:00 Duş almaca


12:30 Bebenin öğlen yemeği (Bakınız: 07:30 kahvaltı. Aynı seremoni, çorbaları da evimde yapıp götürdüm)
13:00 İpek serilir, e tabii annesi de…
16:00/16:30 Uyanış
16:30 Havuz Başına gidiş (Yine evde yapılmış tatlı, uykuya dalmadan ısınsın diye oda ortamına alınır ve havuz başında bebeye yedirilir.)
18:00 Bu saate kadar bebenin peşinden koşulur, fırsat buldukça birşeyler yenir, içilir. Aman yanlış anlaşılmasın oturarak değil, bebenin peşinden koşturarak:)
18:30 Duş almaca ve akşam yemeği için hazırlanmaca

19:30 Bebenin akşam yemeği (Bakınız: 07:30 kahvaltı. Aynı seremoni, çorbaları da evimde yapıp götürdüm)
20:00 Açık büfe varış :)
21:00 Annesi artık ayak üstü bir şeyler yemiştir ama tatlının T sini görememiştir. Ha aslında isabette olmuştur anne kilo almadan HD’den dönmüştür. Bebe uyku moduna geçmek ister. Anne bebeyi alır, çünkü babayı istemez, bebek arabasına yatırır kuzuyu ve uyku gezintisine çıkarlar.
21:30 Bebe rüyalara dalmıştır ki anne de artık önce bir Türk Kahvesini ardından da Mojito’sunu içesin ve artık onun da keyif zamanı gelmiştir.
00:00 Mutlu ve huzurlu bir şekilde uykuya dalmış bebesini alır ve odasına döner:)
 ***
Ekstralar
Bebe kaşla göz arası kandırıldığında;
Havuzda yüzme
                Kaydıraktan çocuklar gibi şen kayma
WC ye gitme ve duş alma
                Akşam yemeği için süslenme ve makyaj
Fotoğraf çekim
Uyku
*** 
Nasıl şimdi eğer tatile gitmeden önce okuduysanız vazgeçer misiniz tatilden yoksa aynen devam mı? Tabiî ki aynen devam… Annelik kadar güzel bir duygu var mı? O mutlu olduğunda mutlu olmak ne güzel bir duygudur. İki müzikte dans ettiğini görmek, kumu, denizi keşfettiğine şahit olmak, pıtır pıtır keyifle dolanmasına vesile olmak kadar keyifli bir şey var mıdır acaba bu dünyada? Sorarım size. Haydi şimdi vakit kaybetmeden başlayın hazırlıklara. Bakın ben ne hazırlıklar yaptım gitmeden:
  1. Yanınıza alacaklarınızın listesini mutlaka yapın derim.
  2. Bol bol kıyafet (Bebe bu sağı solu belli olmaz, hele çok terleyen bebeniz var ise benim gibi)
  3. 2 tane mayo/bikini (aman ıslak mayo ile oturtmayın bebelerinizi)
  4. Little Swimmers (Allahım ara ara zor bulduk, millet tüketmiş de tüketmiş)
  5. Bol çorap (Otel odasında pabuç giymek istemeyen bebeler için)
  6. Pabuçlar (Eğer kızçeniz var ise her kıyafete uygun pabucunu alın derim, malum foto çekineceğiz her halde değil mi?)
  7. İlaçlarınız var ise aman unutmayın. (Ben yanıma ateş düşürücümüzü aldım, e tabi ateş ölçerimizi de)
  8. Güneş kremi ve nemlendirici krem( Bübchen’den oldukça memnunum)
  9. Pişik kremi/Antibiyotik krem (İpek’in ayağında ufak bir deri sıyrılması oldu, sen ordan mikrop al ve şiş. Ben kremi unutmuşum evde, eczaneye gidip aldık ve pansuman yaptık)
  10. Düşme ve çarpma sonrası kullandığınız krem
  11. Bebesi benim gibi katı gıda sorunlu olan anneler için, rondo, cezve, kaşık ve tabiî ki elektrikli kahve makineniz. (Çok işe yarıyor gülmeyin:))
  12. Yine tabiî ki ben bir gün öncesinden bebenin bütün çorba, tatlı ve kahvaltılarını hazırlayıp kavanozladım.
  13. Çarşaf ve mini yastık
  14. Müslin bezleriniz (Ben İpek doğduğundan beri çok aktif kullanıyorum, her türlü bez niyetine hem de inanılmaz ter emici)
  15. Kızçe ise bebeniz tokaları
  16. Mini şişme havuz ve simidi
  17. Kollu bir şeyler de alın, ne olur ne olmaz.
  18. Sinek kovucu kullanmadım, zira tatil köyleri sürekli ilaçlandığı için bir tane bile yok.
  19. Ve asıl cankurtaran slipstoptr’den havuz ayakkabısı. Kesinlikle kaydırmaz ve ay düşecek edecek derdi olmadan gezdi İpektoş.
  20. Ben duş için havlu aldım, plaj için de bornoz. Bornoz çok rahat tavsiye ederim.
  21. Bol ıslak mendil, gözlük ve en az iki şapka.
E hadi iyi tatiller:)

 Bu arada çocuksuz tatil de istemekteyim ve eşime baskı yapmaya devam ediyorum. Ağustos sonu annemlerin yazlığa kaçıp İpektoş'u onlara satma fikrim var:) Sevgiler efendim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...