26 Ekim 2014 Pazar

Pufidik Pandispanya Nasıl Yapılır?


Biraz uzun ara verdim sanırım. İpektoşum büyüyor ve her geçen gün daha kaliteli zamanlar geçirmeye başladık. O nedenle onun zamanından çalıp ne mutfağa girebiliyorum ne de bir şeyler paylaşabiliyorum sizlerle. Yine yaklaşık 3 hafta kadar önce yaptığım 30 yaş pastamda kullandığım pasdispanyanın tarifini vereceğim. Süper puf ve yumuşacık, denemenizi kesinlikle tavsiye ederim.

Malzemeler
4 adet yumurta ( oda sıcaklığında)
1 su bardağı toz şeker
Yarım çay bardağı ılık su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı tepeleme un
1 fiske tuz

Yapılışı
Yumurtanın sarısı ile şekeri krema haline gelipte şekerler güzeyce eriyene kadar çırpalım. Sonrasında ılık suyu yavaşça ilave edip karıştıralım. Sonra vanilya ve kabartma tozunu ilave edelim ve unu havadan havalandırarak yavaş yavaş ilave edelim ve iyice karıştıralım. Ayrı bir kapta da yumurta akları ile fiske tuzu beyazlaşana kadar yüksek devirde çırpalım ve tahta kaşık ile önceki karışıma ilave edip iyice karıştıralım. Ben yuvarlak pasta yapacağım için 20cm lik kelepçe kalıbımı kullandım. Kalıbın kenarlarını ve altını yağladım ve un serptim. Karışımı kalıba döktükten sonra tezgaha hafifçe vurup içindeki kabarcıkların gitmesini sağlayalım.
180 derece önceden ısıtılmış fırına atalım, ben bir tepsiye de su koydum ve fırın içini nemli tutmaya çalıştım, puf ve yumuşak bir kek olması için. Pandispanyanın piştiğinden emin olmadan fırının kapağını açmazsanız iyi olur. Soğuduktan sonra da kalıptan çıkaralım ve pufidik pandispanyamızı istediğimiz şekilde kullanalım.

Ben Rabişim için 30 yaş pastası yaptım, bu sene itibariyle malum 30 yılı devirmiş bulunuyoruz ve kızkıza güzel bir organizasyon yapalım dedik. Pastayı da resimlerde gördüğünüz üzere bir güzel süsledim:) Kırmızı şeker hamuru veeee tabiî ki kedisever arkadaşım için kedi ve pati süslemesi:)



Şeker hamurlu pasta yaparken tek tavsiyem pastanın dışını sulanmayan bir krema ile kaplamanız, ben Dr. Oetker’in pasta kremasını kullanıyorum. Yaklaşık 24 saatte buzdolabında şeker hamuru kaplamadan önce kremalı pastayı bekletmenizde fayda var. Süslemesi artık tamamen hayal gücünüz ve el beceriniz. Ha bu arada ikinci tavsiyem de kaplama yaparken kenarlarda sadece yukarıdan aşağıya hareketlerle kaplama yapmanız:)

Afiyet olsun:)

Sevgiyle kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...