24 Ağustos 2014 Pazar

Kekli İrmik Tatlısı (İrmikek Tatlısı)


Çok leziz bir tarifle yeniden karşınızdayım, ta taaaa:)

Adına ne desem bilemedim, zira bizzat kendim uydurdum:) İrmiKek nasıl?
Dolapta kek vardı annemin yaptığı, baktım yememişiz dedim ki neden olmasın? Evet tatlı tabanımız ev yapımı kekin, katıyağ ve eritme çikolata ile mükemmel karışımından elde edildi.

MALZEMELER

Tabanı için;
Ev yapımı kek 
Bitter yaprak çikolata (10 tane kadar)
3 çorba kaşığı kakao
100 gr kadar teremyağ
*Kekimiz yok ise eti negro da yakışır gibi geldi bana:)

Üstü için;
1 kg süt
9 çorba kaşığı irmik
11 kaşık şeker 

Tabanını hazırlamaya tereyağ ve çikolatayı eriterek başlıyoruz:)

Sonrasında bu karışımı kelepçe kalıbın tabanına düzgünce yayıyoruz.



Tabanın üzerine irmiği dökmeden önce bolca hindistan cevizi dökebilirsiniz, lezzete çok yakıştı.


Sonra pişirdiğimiz irmiğimizi de tabanımızın üzerine döküyor, dışarda soğutup buzdolabına alıyoruz, iyice soğutup çay ile servis ediyoruuuuuz:) Veee yine birinci dilimi henüz bitirmeden ikinciyi garantiledi eşim:))


Afiyet olsun...

Sevgiyle kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...