18 Temmuz 2014 Cuma

İrmikli Tatlı Deyip Geçmeyin, Şekilleyin:)




Kendimden bahsederken tatlıyı çok sevdiğimi söylemiştim. Pastalarımdan bir iki örnek verdim blogumda ama bugün irmik tatlısı tarifi vereceğim. Amaaan irmik mi deyip geçmeyin, evet lezzet tabiki aynı olabilir ama benim için sunum çok daha önemliiiii:) En sevdiğim şey, tatlıları farklı formlara sokmak:)
 
Ve tarif geliyooooor;
 
MALZEMELER:
  •  1kg süt
  •  9 çorba kaşığı irmik
  •  11 çorba kaşığı şeker

İÇİ İÇİN:
 
  • 3 rendelenmiş elma
  • Yarım çay bardağı şeker
  • 1 çay kaşığından biraz az tarçın
 
SÜSÜMÜZ İÇİN:
  • Karışık fındık, fıstık rondosu efendim:)

  •  
    Tarifimize gelecek olur isek;
     
    İrmiği tam kıvamında pişirmek sanırım biraz önem arz ediyor, az pişirince cıvık, çok pişirince de çok sert olabiliyor. Soğuduğunda tıkız diye tabir ettiğimiz kıvamda olmaması için hafif koyulaşıncaya kadar irmikle süt ve şekeri pişirelim.
     
    Dedim ya şekil benim için önemli, iki farklı form göstereceğim size.
     
     

     
    Öncelikle minik kalıplı olan için;
    Rondodan geçirdiğimiz fındık ve fıstık tozunu kalıpların dibine sepeliyoruz, o çukurca gözüken yerlerine. Sonra pişirdiğimiz irmikten biraz koyuyoruz, sonrada yarım çay bardağı şeker ve tarçınımız ile suyu çekilene kadar pişirdiğimiz elmalardan ara kat çekiyoruz, son kat ise yine irmik:) Ha bu arada kalıpları ıslatalım önceden hafif ki tatlımız yapışıp kalmasııııııın:)
     Veeee soğumak üzere buzdolabına koyalım ve sonrasında ters çevirip kalıptan çıkarıp servis edelim.
     
    Büyük kalıbı elmasız yaptım, kalıbı ıslatıp irmiği döktüm, soğuyunca ters çevirip üzerine tarçın serpip pasta gibi kesip servis ettim:)
     
    Afiyet olsuuuuuuuuuun:)



    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...